pátek 17. května 2013

Máme se...barevně

Pampelišky. Jako malá jsem je musela jíst, protože jsou zdravé na játra. Anežka je jí sama od sebe. Naopak ji musím upozorňovat, že ve městě u nákupního centra, kde přeskakujeme psí výkaly, to není to pravé ořechové.

Letos jsem se znovu pustila do pampeliškového medu. Loni jsem byla zklamaná z jeho konzistence. Zdál se mi moc řídký... Jak jsem se ale dočetla v chytrých knihách, není to med v pravém slova smyslu, ale je to spíš sirup. Takže moje konzistence je a byla správná. Je výborný hlavně při nachlazení, kdy se přidává do čaje, ale stačí i po lžičkách, jako klasický sirup.

Pampeliškový med

  • 200-250 květů pampelišek svaříme s litrem vody a necháme den ustát.
  • Přecedíme a přidáme 1 kg cukru a šťávu z jednoho citronu (možno i dobře omytou kůru)
  • Dvě hodiny (i déle) povaříme a plníme do sklenic, horké zavíčkujeme a na chvilku otočíme.

Jen prosím Vás, tím "déle" není myšleno déle než 3 hodiny. Nebo ho pak zkaramelizovaný už nevyndáte z hrnce. Já jsem prostě extrémista:) . Ale nebyl to účel. Zapomněla jsem. V družném hovoru. Stane se:)






4 komentáře:

  1. Moc vám to sluší! :-)
    A pampeliškovomedovou zkušenost mám z loňska obdobnou :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já ho měla taky vždycky takový řidší... ale už jsem ho léta nedělala:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsme dvě. První várka lehce tekutá, druhá karamelová. Stane se....Hezký víkend! Adriana

    OdpovědětVymazat
  4. hmmm, musíme zkusit, zatím jsme pampelišky taky ojídaly jen tak ze země:)

    OdpovědětVymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...