středa 30. ledna 2013

Ekozahrady

Po půlroce jsem si i já otevřela svoji Bibli. Ekozahrady. Dostala jsem ji loni k narozeninám od manžela a od té doby jsem v ní celé léto neustále něco hledala, studovala, zjišťovala a učila se. Chtěla bych si vytvořit svoji ekozahradu, ta myšlenka je mi hodně blízká. Principy ekozahrady se snažím uplatňovat u nás na chalupě, kam jezdíme od jara do podzimu. Pořád se mám co učit a cesta je to dlouhá. Ale z každé nové rostliny, která přežije zimu a přivítá nás opět na jaře mám opravdu radost. A navíc - Any se mnou zahradničí ráda. Nejraději hledá žížaly a slepýše. A propos - zvířatům je u nás zahrada podle správných principů otevřena. Několik let u nás ve skalce bydlí i dvě ještěrky - hnědá a zelená. Vykukují na nás skrz šalvěj:) Loni jsme vytvořili malé jezírko pro žabky a sršně se každý rok nepoučitelně pokouší postavit hnízdo vždycky na stejném místě. Občas se k nám zatoulá divoký králík, za plotem na poli štěká srnec a kuny se bez ostychu prohánějí po půdě.

Jsem zvědavá, co přinese další sezóna. A doufám, že nebude jen okurková:)
   



















3 komentáře:

  1. Krásné fotky!
    Ekozahrady jsou i mou zahradnickou Biblí :-) Kdysi jsem byla i u Svobody na kurzu, je to strašně sympatický člověk, který ví o čem mluví...a píše :-)
    Jen to budování a realizace u nás doma pokulhává :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, to je skvělé:) S J.Svobodou jsem viděla i nějakou reportáž, moc mě nadchnul.. Realizace u nás taky pokulhává, už jen z toho důvodu, že na chalupu nejezdíme tak často a při začátcích je to fakt potřeba..Tak alespoň nějaká ta snaha, náznak..:)

      Vymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...