Včera jsme završili společné školní dílo, které vznikalo tři měsíce. Během října jsme začali plánovat školní jarmark. Celkovou podobu jarmarku si vytvořily děti samy.
Na čem jsme pracovali. A co z toho nakonec vzniklo:
1) Budeme mít jarmark, kde si budeme prodávat věci, které nám už neslouží, a nakupovat věci, které se nám naopak zalíbí u ostatních.
2) Vytvořili jsme si každý svůj prodejní stánek, který jsme připravili a ozdobili podle svého vkusu.
3) Vytvořili jsme si vlastní měnu - koven. Společně jsme hlasovali o tom, jakou zkratku bude koven mít. Z dlouhé diskuze nakonec vyšly dvě zkratky - Kk a Kv. Děti se dokonce rozdělily na dva tábory a svými argumenty se snažily přesvědčit ostatní o tom, že jejich zkratka se nám hodí daleko lépe.
4) Nakonec jsme zvolili kompromis - měna, kterou obdrží každý prodávající je Kk - kávenka. Tu je však potřeba směnit v bance na koveny, se kterými je teprve možno obchodovat.
5) Děti se domlouvají na tom, jaké hodnoty budou bankovky mít. Každý si vytváří vlastní grafický návrh kovenů i kávenek. V demokratickém hlasování následně vybíráme návrhy s nejvyšším počtem hlasů v prvním kole a následně vítěze kola druhého.
6) Rozjíždíme výrobu peněz na vícero linkách. Probíhá tisk bankovek pod dohledem, stříhání, kontrola kvality a ověřování pravosti tiskem ochranné známky. Zároveň perfektně funguje třídící i úklidová linka.
7) Určujeme si přibližný kurz bankovek a učíme se s nimi počítat.
8) Vyrábíme si papírové peněženky.
10) Celý dlouhý proces završujeme prodejním jarmarkem, který proběhl v poklidné a příjemné atmosféře.
Dnes ráno jsme si společně rekapitulovali, kolik práce máme za sebou. Teprve v tu chvíli jsme si uvědomili, co všechno jsme se naučili. Děti mluvily o svých zážitcích z jarmarku, o svých obchodních strategiích a pocitech.
Děkujeme všem zúčastněným. Stálo to za to. A má to smysl!
Luci, nádhera! Moc se mi váš projekt líbí.Přeji Tobě i celé vaší školičce krásné vánoční svátky. Inka
OdpovědětVymazatInko, děkujeme. Krásný rok 2017!
VymazatL.