neděle 21. dubna 2013

Luxus a delikatesy

Loni měla Any velký hit. Když se jí někdo zeptal, co má ráda, odpovídala vždy stejně - luxus a delikatesy. A taky šampíčko a kaviár. Není nad tety, který vždy dětem poradí, co si mají myslet:)

Když už jsme u těch delikates - nejsem velký čtenář potravinových složení. Postupně jsem totiž zjistila, že bych nemohla kupovat nic. Nakupovat neumím. Bloudím po obchodě (nedej bože, když se vypravím do hypemarketu, kde omdlívám "vůní" nekonečně dlouhé řady aviváží, mrznu, než projdu kolem všech jogurtů, tvarohů a uzenin a v cíli jsem unavená jak po maratonu). Nakupování mě vysává.

A tak nakupuju jen základní potraviny. To, co vím, že mě nezklame. Ale proč to všechno píšu...
Nedávno jsem chtěla koupit věc, kterou běžně nekupuju. Napsala jsem to Petrovi na nákupní seznam. Samozřejmě přišel bez onoho výrobku, zato s fotkou v mobilu. Tak koukej. Nechápala jsem, že tohle se dá jíst. A dokonce se to dává dětem? Tipovala bych to na nějakou chemickou zbraň nebo nejúčinnější čistič na koupelny. Co myslíte, že se pod tímhle složením schovává?

Tramtadadá - je to marcipánová hmota na výrobu figurek. Tak tedy dobrou chuť! 

A kdo stále trvá na mandlových figurkách na dort, tady je návod na domácí

Mléčný marcipán (na figurky)

100g sušeného mléka, 200g moučkového cukru, 1 lžíce kukuřičného sirupu ( nebo 1 lžička glukózy), 2 lžíce horké vody, 1 lžička oleje, 1 lžička mandlového aroma
 Vše zpracujeme a utvoříme hmotu.

Barvení marcipánu: do mističky dáme kapku alkoholu + potravinovou barvu, rozmícháme. Ruce si namáčíme v teplé vodě, podsypeme solamylem a pracujeme.

_________________________________________________________________________________
Trochu z jiného soudku. Krása. Žen-šen, jak jsem ho ještě neměla v ruce. Tak tohle mi opravdu Petr nepřivezl. V přepočtu vyjdou tyhle dva kořínky přes 7 tisíc korun. 




Trhy v Koreji ( v té "správné")

Ááá, tak tady je ten dárek. Dlouho jsem neviděla krásnější obal od čokolády. Moc mě potěšil. U uvnitř propracovaná tabulka. A čokoláda. Opravdu z čokolády:-) Co vám mám povídat:-)

3 komentáře:

  1. Složení výrobků studuju taky, si dokonce i lupu nosim, kdo má ty mrňavý písmenka číst:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu krásný obal od čokolády. Ta musela chutnat! :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, krásná čokoláda i hrneček. Asi trochu závidím;-)... S tím obchodem to mám podobně. Když už chci něco koupit, začtu se do složení, takže v obchodě trávím půl dne. Zatím to taky vzal na sebe manžel. Se dvěma darebáky se stejně nakupovat nedá;-).

    OdpovědětVymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...