úterý 18. února 2020

Projekt fotografování

Po úspěšném projektu Pěstování pokojových rostlin jsem zvolila téma Fotografování. Jednak jsem přilákala i některé kluky, a jednak jsem chtěla dětem pomoci v zorientování se v základních pravidlech focení.

Jenže ani já nejsem profík - nemám žádný kurz, jen několik „nalejváren“ prostřednictvím Petra. Ten pokaždé nechápe, že jsem to zase zapomněla. Fotím totiž zcela intuitivně a technické věci kolem moje hlava nedokáže pobrat. :)

Prošli jsme tedy s dětmi zlatý řez, celkovou kompozici, světlo, focení portrétu, zaostření a taky jsme se zamýšleli nad tím, co je dobrá fotka. Jde o to, aby nás v záplavě fotek zaujala. Upoutala naši pozornost alespoň o pár vteřin déle než ostatní.

Děti fotily převážně mobilem, některé z nich měly zrcadlovku. Vždy jsme vyrazili na zahradu, poté jsme fotky třídili a navzájem se oceňovali, které se nám líbí. Po čtyřech částech projektu jsme vybrali nejhezčí kousky a uspořádali jsme výstavu. Myslím, že si každý najde svoje oblíbené dílo. :)








4 komentáře:

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...