pondělí 8. července 2019

Malý krůček pro lidstvo, ale velký pro člověka... :)

Anežčina touha jet na tábor a prožívat dobrodružství s kamarády, se kterými chodila celý rok na skautské schůzky, se prala s obrovským strachem z neznámého, z večerní samoty, ze tmy a nočních hlídek, z toho, že se nám bez ní něco stane... Od dětí byla samozřejmě vybavena všemožnými historkami, co se komu na táboře přihodilo, což jí rozhodně nijak nepomohlo.

Asi dva měsíce bylo téma tábor na denním pořádku. Jeden den ano a nadšení, druhý den ne a pláč. Tak tak se to střídalo. Ještě den před odjezdem jsem nevěděla, jestli odjede, nebo ne.

Ale pak se stalo něco neuvěřitelnýho - odjela. A žádné stýskání, strach, jen radost z toho, co zvládla.

Včera byl na táboře návštěvní den, po kterém (podle mých zkušeností vedoucí na táboře) to bývá pro děti těžší. Ale nepřijet, když ostatní rodiče dorazí, to by asi nešlo. Přivítala nás špinavá, hubená postava s rozbitými koleny. Ale šťastná! A jak já byla šťastná. Obrovský balvan mi spadl. Tak teď už tu druhou půlku snad zvládne s nadhledem a přijede o dost silnější a sebevědomější. 














3 komentáře:

  1. Dobrý den,kolik Anežce je let? U nás se řešilo podobné téma,nakonec tento rok ještě nepojede.Chtěla bych,aby se rozhodla sama.Nejsem zastáncem toho,že se děti mají do podobných témat nutit.Což ve svém okolí často vidím a je mi z toho smutno.Děkuji,Petra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Petro, Anežce už je 10 let a paradoxně jako malá s odloučením neměla problém. Taky nejsem zastáncem nucení. U ní to bylo jiné v tom, že jsem viděla, že opravdu chce, ale bojuje sama se sebou. Nabídla jsem i možnost, že nepojede, ale to zase nechtěla. Někdy je těžké odhadnout, kdy jde jen o překročení komfortní zóny, a kdy je zaděláno na trauma. Sama jsem to právě neměla ujasněné, o to víc to pro mě bylo těžké.

      Vymazat
  2. Dobrý den Lu.cie
    ta fotka, kde je Anežka na stromě a pod ní tábor je nádherná! Vyjadřuje skvěle prázdniny-a dětství!
    Měla byste jí poslat do nějaké letní soutěže- má úžasnou náladu!
    Občasná čtenářka :-)
    Jana V.

    OdpovědětVymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...