středa 10. srpna 2016

A strom už jsi dneska zasadil?

Když jsem na jaře poprvé okopávala záhony, narazila jsem mezi plevelem na stromek. Byl to ořešák, který musel vyrůst během krátké doby po té, co nejspíš naše "zahradní" veverka nedonesla ořech do cílové roviny (dutiny). Protože mi v záhonu trochu překážel, vytrhla jsem ho. Šlo to lehce a k mému překvapení byl na konci ještě napůl rozlomený ořech, ze kterého vyrůstal. Stromek jsem darovala. 

Během léta jsem takových stromků našla ještě několik - nejen ořešáky, ale také dva duby. Opatrně jsem je přesunula do květináčků a dovezla jsem je domů. Myslím, že podaruju ještě spoustu lidí.


Ze dřeva lze vyrobit ledacos. Jen ne stromy. 
Jan Sobotka




4 komentáře:

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...