pátek 7. června 2013

Zahradnický festival

Co všechno je možné pěstovat doma za oknem nebo na balkoně - to byla hlavní myšlenka Zahradnického festivalu, který pořádal Envic - Enviromentální informační centrum. Lidé si mohli prohlédnout nespočet druhů bylinek (jenom máty se vystavovalo asi 20 druhů), dozvědět se, jak pěstovat v netradičních nádobách, případně si popovídat o konkrétních problémech s pěstováním. Na ukázku sloužil i můj vytoužený vermikompostér.

Pro děti bylo připraveno Zahradnické divadlo a dílničky, kde si mohly zasadit semínka salátu, řeřichy nebo petrželky, vyrobit krmítko pro ptáky nebo domeček pro včelky samotářky.

Pro osvěžení byl připravený bylinkový bar. Každý návštěvník si mohl sám nastříhat bylinky podle výběru, rozdrtit a připravit osvěžující nápoj za pomoci domácího bezového sirupu nebo bio citrónky a vody. Na programu byla i kuchařská show - vaříme s bylinkami, kde se připravovaly samé zajímavosti. A musím říct, že to bylo výborné.

Počasí se vydařilo, nálada byla skvělá, děti se vyblbly a já byla  v sedmém nebi, že jsem se taky mohla aktivně podílet. Ono odpovídat na otázky "Na co používat yzop?", "Proč mi letos nejde bazalka?" nebo "Jakou mátu mi doporučujete?" je najednou šílená změna oproti "Kdy bude večeře?" "Proč musím jít spát?" nebo "Kde mám čistý ponožky?". 

Jo! Prospělo mi to!    



Hliněné květináčky plněné ovčím jogurtem, bylinkami, jedlou hlínou a jarní zeleninou.

Ovčí sýr v levandulové strouhance s hráškovým pyré s mátou.



 (foto: Envic a Stáňa)

3 komentáře:

  1. Tak to je krásná akce! Tam by se mi strašně líbilo a určitě bych se taky ptala na yzop :-). Zrovna se stěhujeme do domu se zahradou a s bylinkami začínám poprvé na záhoně, ale jen základní druhy. Tak příští rok! Nebo se akce pořádá i v jiných městech?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě by se ti tam líbilo:) A jinak yzop skvělý do tučnějších druhů mas, na zvěřinu, do omáček i salátů. A taky se z něj dělá kloktadlo na suchý kašel.
      V jiných městech se asi akce nechystá, jedině, že by ji organizoval někdo jiný...

      Vymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...