sobota 2. března 2013

(Ne)zapomenuté světlo

Dny se pomalu prodlužují, ale my si zatím ještě pořád svítíme. Tlumené světlo je jedna z mála věcí, kterou mám na zimě ráda. K tomu se mi automaticky asociuje vůně mandarinek, skořice, vanilky, citrónu, mandlí a teď už i kardamonu.

Poprvé jsem ho zkusila přidat do domácího vaječného likéru, ale teď už si ho přidávám svátečně i do kávy.
Pochází z orientální kuchyně a chutná lehce nasládle. Někomu může v kávě nahradit i cukr. Právě v orientální kuchyni je nazýván králem koření, nejen pro jeho pozitivní účinky na zdraví. Působí příznivě na zažívání a trávení a tlumí pálení žáhy. Je taky považován za účinné afrodiziakum. Používá se i do čaje, džemů, vánočního cukroví, ale také na steak nebo do pikantních omáček.

Takže jestli chcete změnu, přidejte špetku kardamonu:) Třeba od Antonína.


















   
 


2 komentáře:

  1. Pořád mám pocit, že toho světla nějak není dost...
    Krásné fotky!!! A kávu hned v pondělí zkusím, kardamon mám jako dárek z Jemenu, jen jsem si s ním neuměla poradit. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Kardamon mám moc ráda-jen jsem nevěděla, kde ho sehnat-nebo jsem po tom ani moc nepátrala. teď už vím. Díky!

    OdpovědětVymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...