neděle 27. září 2015

Bilancování

...letošní sezóny na chalupě. Nějak jsem si to dneska celé projela v hlavě. Na jaře jsem si stanovila cíle, na které jsem se chtěla letos zaměřit:

  • pěstovat dýně

Na dýně jsem si udělala poctivě nový záhon, pěkně jsem si je předpěstovala, zasadila a to je tak všechno. S prvními vedry mi všechny uschly. 


  • pěstovat brambory


Brambory jsem zasadila i sklidila. Nejsem si ale jistá, jestli jsem jich víc zasadila, nebo sklidila. Řekla bych, že tak stejně. :) A navíc byly malinký jako korálky. Prostě moc sucho.

  • zasadit další keříky tymiánu

Jo, tak to se mi povedlo. Tymián mám hrozně ráda, je to jedno z mých nejoblíbenějších koření. Hlavně tymiánové sušenky se u nás pečou pořád. Přidala jsem dva keříky klasického tymiánu a jeden citronový tymián. Jsem zvědavá, jestli přežijí zimu. Tymián i mateřídouška mi letos úplně vymrzly.


  • více levandule


Přidala jsem 5 keříků.

  • lichořeřišnice do plechové vany
Tak bohužel do vany ne (v den výsadby v ní byla malta:). Použila jsem dva staré zavařovací hrnce. V létě to vypadalo, že nepřežije, ale teď je krásná. Pravidelně jí otrhávám květy a nakládám je do lihu nebo do alkoholu. Tinktura z lichořeřišnice je skvělá na nachlazení a chřipku. Lichořeřišnice je totiž jedno z nejsilnějších přírodních antibiotik. 

Předloni mi vymrzla šalvěj. Letos se vzpamatovala. Mám radost, že jsem ji nevykopla a počkala...

5 komentářů:

  1. Lucy jsem začínající zahrádkář, pěstuješ od semínka nebo si kupuješ už mladé sazeničky? Děkuji za jakoukoliv radu:) M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Michelle, většinou kupuju sazeničky bylinek. Lichořeřišnici pěstuju ale třeba ze semínek. Chce to vyzkoušet. Já jedu zásadně pokus - omyl. :)

      Vymazat
    2. Děkuji moc:) Já právě zatím všechno ze semínek, ale spoustu mi toho uschlo a umřelo:) Tak se budu víc snažit:)

      Vymazat
  2. Koukám všude je to podobné :-) cílů hafo, ne všechno se povede, ale radost je veliká i tak, já měla dýně letos jen dvě, brambory chystám příští rok, tymián i levanduli taky mám, levandule mi zimuje v pohodě, ale co s tím tymiánem? Mám o něj trochu starost, zrovna tak o šalvěj, ale pozitivní je, že si evidentně poradí i sama :-) Já mám osvědčené ještě keříčkové fazole, kukuřici a mátu s meduňkou, ty se množí ani nevím jak...

    OdpovědětVymazat
  3. Moc vám závidím vaši krásnou zahradu. My bydlíme v bytě, takže se snažím alespoň něco málo vypěstovat na balkóně. Lichořeřišnice je skvělá, to s vámi naprosto souhlasím. Já si kupuji tinkturu z https://www.herbavis.cz/ a už několikrát mi pomohla.

    OdpovědětVymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...