středa 8. dubna 2020

Mami, vyvez nás!


Mám radost, že už umím udělat výlet. Zní to jako taková blbost, ale pro mě dost zásadní téma. Výlety vždycky vymýšlel Petr a já se nechala jednoduše někam dovézt, užít si zpravidla moc hezkou přírodu a přitom se nestarat o to, jak dlouhá bude trasa, jestli to děti ujdou a co zajímavého můžeme vidět. Přiznávám se - vyhovuje mi to. Ale pak tu je taky ta druhá stránka - když jsem zůstala třeba o víkendu s holkama sama, měly jsme tři trasy, které jsme vždycky prošly a nikam do neznáma jsem se nepouštěla.

Karanténa ze mě udělala výletového přeborníka. Každý den po obědě startujeme a s holkama vyrážíme. Nejprve si řekneme, co bychom chtěly zažít a vidět - rybník, řeka, louka, les - pokaždé můžeme pozorovat jiné druhy živočichů a já si můžu nasbírat jiné materiály k tvoření.


Co nejčastěji děláme:


sedíme u řeky a házíme žabky
dalekohledem pozorujeme ptáky
stavíme domečky
mixujeme kouzelné směsi
trháme kopřivy
trháme fialky
nabereme si vodu do sklenic a pozorujeme obsah
stopujeme zvířata
malujeme
povídáme si
procvičujeme češtinu
určujeme druhy jarních kytiček
určujeme druhy ptáků














Žádné komentáře:

Okomentovat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...