neděle 24. února 2013

Vyklíčí, či nevyklíčí?

Loni jsem na chalupě provedla samovýsev. Což je vlastně v rozporu:) Ale hned vysvětlím - dostala jsem pytel semínek jedné mojí z nejoblíbenějších rostlin - Náprstníku. Zkusila jsem metodu pokus - omyl, tedy v době, kdy náprstníky v přírodě vysemeňují a tak se sami množí, jsem semínka rozházela na různých místech po zahradě. Nepřikrývala jsem je půdou, protože náprstník klíčí na světle. Letos by mohly vyklíčit. Prosím, alespoň jeden...

Náprstník je dvouletá, až 180 cm vysoká rostlina. Kvete v červnu a červenci bíle, žlutě a v odstínech růžové, zahradní kultivary až purpurové. U nás roste volně v lesích základní druh, náprstník růžový.

Náprstníky jsou jedovaté a zároveň léčivé rostliny. Ale hlavně jsou nádherné!






Moje oblíbené atlasy rostlin. 

NOVÁK, A. František. Rostliny. 4. vyd. Praha: Vesmír, Nakladatelská a Vydavatelská společnost, s.r.o., 1941. 
NOVÁK, A. František. Rostliny 2. 2. vyd. Praha: Vesmír, Nakladatelská a Vydavatelská společnost, s.r.o., 1942.

nakreslil:  Karel Svolinský


3 komentáře:

  1. No já bych řekla že vyklíčí....

    OdpovědětVymazat
  2. Vykopala jsem v jedné škarpě náprstník velkokvětý (http://dedeckovazahrada.blogspot.cz/2012/06/naprstniky.html), který je vytrvalý. Není tak majestátní jako ty dvouleté, ale kde ho vysadíte, tam ho máte. S Digitalis purpurea jsem postupovala jako Vy, ale bohužel nic ze semínek nevzešlo. Zato když jsem zasadila darovaný semenáček, nejen že se ujal, vykvetl, ale teď máme náprstníků v zahradě a v lesíku plno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky obavu, že z toho nic nebude, ale babičce se ujaly. Uvidíme:) Ale kdyžtak budu postupovat jako Vy. Díky za radu:)

      Vymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...